Kontakt

KLAPjob hos Landsforeningen LEV
Blekinge Boulevard 2
2630 Taastrup

Telefon: 3635 9660
Mandag-torsdag kl. 9-12 og 13-15
Fredag kl. 9-13

KLAPjobs ledelse
Projektleder
Claus Bergman Hansen
Telefon: 2965 3608
E-mail: cbh@klapjob.dk

Projekt- og fundraisingchef
Tine Stampe
Telefon: 2212 6525
E-mail: ts@lev.dk

KLAPjobs Styregruppe
Landsformand i Landsforeningen LEV
Anni Sørensen
Telefon: 2628 3083
E-mail: as@lev.dk

Næstformand i Landsforeningen LEV
Ib Poulsen
Telefon: 5386 1402
E-mail: ip@lev.dk

Medlem af LEVs hovedbestyrelse
Tonny Mortensen
Telefon: 7467 3163
E-mail: padborgvej24@hotmail.com

Direktør i Landsforeningen LEV
Torben Wind Jensen
Telefon: 3635 9602
E-mail: tw@lev.dk

Projekt- og fundraisingchef
Tine Stampe
Telefon: 2212 6525
E-mail: ts@lev.dk

Politisk konsulent for uddannelse, arbejdsmarked, sundhed og kommunikation
Thomas Holberg
Telefon: 3179 4168
E-mail: th@lev.dk

Projektleder
Claus Bergman Hansen
Telefon: 2965 3608
E-mail: cbh@klapjob.dk

Content arrow
ambassadørkorps facebook.JPG Nyt ambassadørkorps skal hjælpe andre i job

Som noget nyt har KLAPjob startet et ambassadørkorps, der består af syv personer med kognitive udfordringer, som er i arbejde, og som gerne vil hjælpe og støtte andre, der vil samme vej. 

KLAPjobs nye ambassadørkorps har til opgave at fortælle andre mennesker med udviklingshæmning om alle de fordele, udfordringer og op-og-ned ture, der er forbundet med at have et arbejde.

De syv ambassadører Mick, Bjørn, Daniel, Lea, Asbjørn, Jens og John Allan har alle fået job på det ordinære arbejdsmarked gennem KLAPjob og har derfor en masse erfaringer, som de er klar til at dele med andre.

Udvikling gennem arbejde

Ambassadørerne er udvalgt, fordi de alle er gode eksempel på, hvor meget man som voksen med kognitive udfordringer kan udvikle sig gennem sit arbejde.

Men livet som medarbejder er ikke altid en dans på roser. Det kan være hårdt at starte i nyt arbejde, og også disse erfaringer skal ambassadørerne dele ud af.

- Det var ekstremt hårdt fra dag ét, hvor jeg startede et nyt liv. Jeg var meget træt. Men jeg begyndte at elske det mere og mere, og jeg havde mere og mere kommunikation med mine kolleger og følte mig som rigtig ansat. Jeg er meget stolt over den forandring, der er sket, fortæller KLAPjob-ambassadør Asbjørn Jensen.

Ambassadører skal hjælpe og inspirere

Som en del af korpsets arbejde får ambassadørerne en fast telefontid en gang om ugen, hvor de deler ud af deres erfaringer og svarer på spørgsmål om livet på arbejdsmarkedet.

Udover telefontider skal ambassadørkorpset også fortælle om deres arbejdshverdag på KLAPjobs sociale medier og deltage i messer, konferencer og meget andet. Alt sammen med formålet at hjælpe og inspirere andre potentielle arbejdstagere.

- Det er fedt at være den første ambassadør. Jeg vil gerne være med til at udbrede budskabet om dét at komme ud i job og dele succeserne med andre, siger Asbjørn Jensen.

 

KLAPjobs AMBASSADØRKORPS

Som KLAPjob-ambassadør arbejder man på frivillig basis og varetager opgaver såsom:

- Have ’telefontid’ cirka én time om ugen i et bestemt interval, hvor interesserede kandidater kan ringe, hvis de har spørgsmål til jobsøgningsprocessen, livet på arbejdsmarkedet med mere.

- Deltagelse på messer, konferencer, jobkaravaner, oplæg for STU'ere med mere.

- Inddragelse i KLAPjobs kommunikationsarbejde, eksempelvis ved at lave små videoer eller tage billeder fra deres arbejdsdag, medarbejderfest, frokostpausen med mere.

 

Af Emma Borello, kommunikationsmedarbejder i LEV

Se mere...
Content arrow
Håndbog om livet på arbejdsmarkedet (1) Håndbog om livet på arbejdsmarkedet

Når du starter på dit job, er der mange ting, som du skal have styr på, for eksempel løn, forskudsopgørelse, feriedage og meget andet.

For at gøre det hele lidt mere enkelt, har vi i denne håndbog samlet en række gode råd og informationer om livet på arbejdsmarkedet.

Læs håndbogen, når du starter på dit nye arbejde. 

Hent håndbogen her.

Se mere...
Content arrow
REMA 1000 300 ansatte REMA 1000 viser vejen for et mere rummeligt arbejdsmarked Kenneths ansættelse hos REMA 1000 i Ørestaden markerer noget særligt for butikskæden. Kenneth er nemlig nummer 300 medarbejder, der er blevet ansat KLAPjob. Se mere...
Content arrow
KLAPjob, Louis Nielsen Ansættelse af personer med kognitive handicap skaber værdi for virksomheder

KLAPjob har i løbet af de seneste år indgået mange nye samarbejdsaftaler med virksomheder i hele landet. Gode samarbejdsaftaler er essentielt for KLAPjobs arbejde, da det øger jobmulighederne på det ordinære arbejdsmarked for mennesker med udviklingshæmning og andre kognitive vanskeligheder. Samtidig skaber samarbejdet værdi for virksomhederne

Restaurantkæden Burger King og brilleforretningen Louis Nielsen i Lyngby er to af de nyeste samarbejdspartnere for KLAPjob. Begge oplever, at ansættelse af medarbejdere gennem KLAPjob har skabt værdi for deres forretning.

Ifølge driftschef hos Burger King i Esbjerg Steffen Pedersen har Burger King blandt andet indgået et samarbejde med KLAPjob for at tage et socialt ansvar. Ud over at samarbejdet har givet social værdi for virksomheden, oplever restaurantkæden også, at samarbejdet har bidraget rent økonomisk: - Vi er en forretning, og det drejer sig om økonomi i sidste ende, og det får vi faktisk ud af det her. Vi får nogle ansatte, der kan bidrage med nogle af de arbejdsopgaver, som vi har i dagligdagen, og det gør rent faktisk, at det giver en værdi for virksomheden at have personer ansat med kognitive udfordringer.

Hos Louis Nielsen i Lyngby har butikschef Jette Bergdahl ansat medarbejderen Camilla gennem KLAPjob. Og her har ansættelsen vakt stor begejstring hos alle medarbejdere i butikken: - Vi har stor glæde af Camilla, og det betyder rigtig meget i vores dagligdag, at hun hjælper os med at pakke briller ud. Også på det sociale område har det været fantastisk. Hun bidrager med rigtig mange ting. Det er jo ikke kun os, der giver noget til hende. Hun giver bestemt ligeså meget tilbage til os.

Ifølge Jette Bergdahl har arbejdsgivere en borgerpligt til at tage sig af de mennesker, der har nogle særlige behov og udfordringer i livet. Men dertil giver det, ifølge Jette Bergdahl, også et godt billede udadtil, at man som virksomhed har plads og rummelighed til mere end det ”normale”.

Projektleder for KLAPjob Claus Bergmann Hansen er begejstret for de positive tilbagemeldinger fra både Louis Nielsen og Burger King og ser frem til det videre samarbejde: - Vi er enormt glade for de tilbagemeldinger, som vi har fået fra Burger King og Louis Nielsen i Lyngby. Det er rigtig positivt, at stadig flere virksomheder får øjnene op for, hvor meget værdi en virksomhed kan få ved at ansætte medarbejdere med udviklingshæmning og andre kognitive handicap. Jeg vil gerne sige stor tak til Burger King og Louis Nielsen i Lyngby for et godt samarbejde.

Se mere...
Content arrow
Content arrow